Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Could I do it again? One time experiences of Erasmus mobility teachers

Could I do it again? One time experiences of Erasmus mobility teachers

Título
Could I do it again? One time experiences of Erasmus mobility teachers
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Santos, CA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Filipe, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pinheiro, MM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Simoes, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Dias, GP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-DZF
Abstract (EN): This study aims to contribute to the growing literature on teachers' mobility by exploring perceptions and motivations to join these activities, in particular through the collection of evidence on the impact a first and only exchange experience has had on the participants. The research adopts a qualitative methodology in the form of phenomenological interviews with 6 teachers that engaged on only one mobility initiative. The interviewees shared their personal impressions on mobility, including reasons, facilitators, and outcomes of the experience. Bureaucratic, financial and residual professional impact, are among the most cited inhibitors for repeating the initiative. However, most of the participants expect to be become involved again on mobility assignments someday, especially teachers that identified greater impact from this first experience. The analysis provides interesting clues for international offices, Erasmus coordinators and university top managers, who devote considerable effort to the promotion and support of mobility practices.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Between promises and pitfalls: the impact of mobility on the internationalization of higher education (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, GP; Barbosa, B; Santos, CA; Pinheiro, MM; Simoes, D; Filipe, S
WHAT MAKES A MOBILITY CHAMPION? QUALITATIVE INSIGHTS ON TEACHERS' MOBILITY EXPERIENCES (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Barbosa, B; Santos, CA; Filipe, S; Pinheiro, MM; Simoes, D; Dias, GP
TEACHER MOBILITY THROUGH THE LENS OF THE THEORIES OF REASONED ACTION AND PLANNED BEHAVIOR (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Barbosa, B; Santos, CA; Filipe, S; Pinheiro, MM; Simoes, D; Dias, GP
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-22 às 10:09:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico