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Using Vehicle-to-Grid to Maximize the Integration of Intermittent Renewable Energy Resources in Islanded Electric Grids

Título
Using Vehicle-to-Grid to Maximize the Integration of Intermittent Renewable Energy Resources in Islanded Electric Grids
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
João Peças Lopes
(Autor)
FEUP
Pedro Miguel Rocha Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Filipe Joel Soares
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 281-286
International Conference on Clean Electrical Power (ICCEP 2009)
Capri, ITALY, JUN 09-11, 2009
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-SWQ
Abstract (EN): This paper presents the results of a dynamic behaviour analysis study developed with the objective of quantifying the amount of wind power that can he safely, integrated in an isolated electricity grid where Electric Vehicles (EVs) are present. The assessment was performed considering two distinct situations: a) when EVs are only, in charging mode and b) when EVs participate in primary frequency, control. The test system, a small island, contains, in addition to wind generation, a small amount of solar PV plants and four conventional diesel generators. Only wind power influence in system's frequency, was assessed since, from a dynamic perspective, this is the renewable resource whose high intermittency level might be more harmful for the electric system operation. Sudden wind variations were simulated and, for both situations, a) and b), the amount of Intermittent Renewable Energy Sources was maximized, keeping always the grid frequency, within the limits defined by: the power quality standards.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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