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Leveraging Social Media as a Source of Mobility Intelligence: An NLP-Based Approach

Título
Leveraging Social Media as a Source of Mobility Intelligence: An NLP-Based Approach
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Murcos, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carneiro, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 4
Páginas: 663-681
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-YSS
Abstract (EN): This work presents a deep learning framework for analyzing urban mobility by extracting knowledge from messages collected from Twitter. The framework, which is designed to handle large-scale data and adapt automatically to new contexts, comprises three main modules: data collection and system configuration, data analytics, and aggregation and visualization. The text data is pre-processed using NLP techniques to remove informal words, slang, and misspellings. A pre-trained, unsupervised word embedding model, BERT, is used to classify travel-related tweets using a unigram approach with three dictionaries of travel-related target words: small, medium, and big. Public opinion is evaluated using VADER to classify travel-related tweets according to their sentiments. The mobility of three major cities was assessed: London, Melbourne, and New York. The framework demonstrates consistently high average performance, with a Precision of 0.80 for text classification and 0.77 for sentiment analysis. The framework can aggregate sparse information from social media and provide updated information in near real-time with high spatial resolution, enabling easy identification of traffic-related events. The framework is helpful for transportation decision-makers in operational control, tactical-strategic planning, and policy evaluation. For example, it can be used to improve the management of resources during traffic congestion or emergencies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
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