Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Active co-constructive written feedback Promoting students' critical thinking in a higher education context

Active co-constructive written feedback Promoting students' critical thinking in a higher education context

Título
Active co-constructive written feedback Promoting students' critical thinking in a higher education context
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Pedrosa de Jesus, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Watts, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 129-136
7th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality, TEEM 2019
16 October 2019 through 18 October 2019
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-DCN
Abstract (EN): This study explores innovative ways of promoting students' critical thinking through active co-constructive written feedback. Data were collected through naturalistic non-participant classroom observation and semi-structured interviews with the teacher and five students involved in an innovative academic practice in an undergraduate Biology course. Results show that the written feedback provided in this case increased opportunities for students to search for further information, to negotiate and take decisions within their group, to co-construct their own feedback before sending their final critical analyses to the teacher. Their group work also allowed them to develop critical thinking, collaboration and argumentation. Our study adds two specific innovative contributions to these discussions, to (i) invoke the active engagement of students in the provision of 'co-constructed' feedback within their undergraduate studies, and (ii) to focus specifically on developing students' critical thinking. © 2019 ACM.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Models of Teachers¿ SoTL (2018)
Capítulo ou Parte de Livro
Pedrosa de Jesus, H; Guerra, C; Watts, M
University teachers' self-reflection on their academic growth (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedrosa de Jesus, H; Guerra, C; Watts, M
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-25 às 17:49:39 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico