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Data Analysis in Content Marketing Strategies

Título
Data Analysis in Content Marketing Strategies
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Costa, CR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Garcia, JE
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
da Fonseca, MJS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
teixeira, a
(Autor)
FMUP
Ata de Conferência Internacional
16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021
23 June 2021 through 26 June 2021
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-5GP
Abstract (EN): Recently, the importance of data analysis for content marketing has become apparent. However, only a few companies use data as a source of knowledge to enrich their strategies. The application of data analysis in the development of content marketing strategies is still at an early stage of research and still little explored in the business context. However, given the research results analysed, it is a promising and differentiating area for the success of content marketing strategies. In this paper, the main existing approaches related to this theme were analysed and an empirical study was developed through a case study in a company, with the aim of optimising the content production for its blog, regarding digital marketing, using the data analysis provided by the company's software. The study was carried out following an exploratory and qualitative methodology, using content analysis as the main technique for data collection. The results obtained after this work have made it possible to verify and demonstrate the positive contribution of data analysis to the development of content marketing strategies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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