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Geolocation-based Sector Selection for Vehicle-to-Infrastructure 802.11ad Communication

Título
Geolocation-based Sector Selection for Vehicle-to-Infrastructure 802.11ad Communication
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Mattos, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rodrigues, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Meireles, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 224-233
19th Mediterranean Communication and Computer Networking Conference (MedComNet)
ELECTR NETWORK, JUN 15-17, 2021
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-79F
Abstract (EN): To improve range, 802.11ad uses directional communication, the first step of which is to choose the best antenna configuration, or sector. We studied the sector selection behavior of Commercial Off-The-Shelf (COTS) 802.11ad equipment in an experimental Vehicle-to-Infrastructure (V2I) communication scenario. Analysis of the collected data revealed the following inefficiencies: (i) a large number of sector selection attempts that do not result in a sector change; and (ii) a ping-pang effect in which a node oscillates between two sectors. With this in mind we studied an alternative antenna sector selection scheme that uses spatially-indexed historical performance data to pick the statistically-best sector for any given geolocation. A trace-based analysis showed that such a strategy can potentially improve throughput by up to 60 %, depending on location.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
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