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Bus Network Design and Frequency Setting in the Post-COVID-19 Pandemic: The Case of London

Título
Bus Network Design and Frequency Setting in the Post-COVID-19 Pandemic: The Case of London
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Manuel Filgueiras
(Autor)
FEUP
Konstantinos Gkiotsalitis
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Menno Yap
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Oded Cats
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sara Ferreira
(Autor)
FEUP
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 149 4
Página Inicial: 04023020
ISSN: 2473-2907
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-ZHN
Abstract (EN): A transit network design frequency setting model is proposed to cope with the postpandemic passenger demand. The multiobjective transit network design and frequency setting problem (TNDFSP) seeks to find optimal routes and their associated frequencies to operate public transport services in an urban area. The objective is to redesign the public transport network to minimize passenger costs without incurring massive changes to its former composition. The proposed TNDFSP model includes a route generation algorithm (RGA) that generates newlines in addition to the existing lines to serve the most demanding trips, and passenger assignment (PA) and frequency setting (FS) mixed-integer programming models that distribute the demand through the modified bus network and set the optimal number of buses for each line. Computational experiments were conducted on a test network and the network comprising the Royal Borough of Kensington and Chelsea in London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
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