Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Failure causes and hardening techniques of railway axles-A review from the perspective of structural integrity

Failure causes and hardening techniques of railway axles-A review from the perspective of structural integrity

Título
Failure causes and hardening techniques of railway axles-A review from the perspective of structural integrity
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Gao, JW
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Dai, X
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Zhu, SP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Zhao, JW
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Wang, QY
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 141
ISSN: 1350-6307
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-0VZ
Abstract (EN): Fatigue is a classic and longstanding issue, which challenges railway axles' structural integrity. In spite of its almost 200 years of research history, it has always been a hot topic considering the increasing service speed and safety concern. Except for inclusions, defects from axle steel ingot, corrosion pit, fretting and flying ballast impact damage also bring potential failure risk. A broad overview on the four kinds of defects responsible for axle failures is given in present paper. Surface hardening techniques are utilized during axle manufacturing aiming to improve surface integrity of railway axles by means of both retarding crack initiation and decelerating crack growth rate due to introduction of residual compressive stress and formation of hardened layer. Mechanisms of surface hardening techniques, including shot peening, deep rolling and induction hardening, are briefly introduced and their applications to axles are reviewed. Based on state-of-the-art of axle manufacturing, induction hardening and anti-corrosion/impact coating is recom-mended as an efficient and prospective combination with regard to structural integrity of railway axles.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The renewed TC12/ESIS technical committee - Risk analysis and safety of large structures and components (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Correia, JAFO; Abilio M P De Jesus; Muniz Calvente, M; Sedmak, A; Moskvichev, V; Rui Calçada
Preface on Special issue: "Crack Paths 2021" after CP2021 (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Vantadori, S; Berto, F; Correa, JA; Iacoviello, F
Fatigue cracking of welded railway bridges: A review (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alencar, G; Abilio M P De Jesus; da Silva, JGS; Rui Calçada
Editorial: Smart condition assessment of railway infrastructure (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ribeiro, D; Rui Calçada; Roberts, C; Markine, V

Ver todas (76)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-05 às 10:32:06 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico