Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Sliding mode-based control of an electric vehicle fast charging station in a DC microgrid

Sliding mode-based control of an electric vehicle fast charging station in a DC microgrid

Título
Sliding mode-based control of an electric vehicle fast charging station in a DC microgrid
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Mohammed, AM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alalwan, SNH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tascikaraoglu, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 32
ISSN: 2352-4677
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-XET
Abstract (EN): The fast-charging units have become a more efficient and attractive option recently for reducing the challenges due to the long charging time of electric vehicles (EVs). To evaluate the impacts of the EV fast charging stations (EVFCS) on the power grid and also to assess their contributions to the system operation through the vehicle-to-grid (V2G) technology, two control methods, namely, sliding mode control (SMC) and fuzzy logic control (FLC), are developed in this study for a DC microgrid including EVFCS and distributed generation sources. In these methods, the EV battery is used as a DC source of a distribution static compensator (D-STATCOM) with the objective of mitigating the voltage sag in the microgrid. Various simulations are conducted in MATLAB Simulink/SimPowerSystems environment in order to examine the effectiveness of the proposed control approaches in terms of ensuring the stability and improving the dynamic performance of the EVFCS. The results show that considerable improvements can be achieved, especially in the case of using the SMC method.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The role of hydrogen electrolysers in frequency related ancillary services: A case study in the Iberian Peninsula up to 2040 (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, FJ; João Peças Lopes; Fernandes, FS; Soares, FJ; Madureira, AG
Solar irradiance forecasting using a novel hybrid deep ensemble reinforcement learning algorithm (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jalali, SMJ; Ahmadian, S; Nakisa, B; Khodayar, M; Khosravi, A; Nahavandi, S; Islam, SMS; Shafie khah, M; Catalao, JPS
Short-circuit constrained distribution network reconfiguration considering closed-loop operation (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Macedo, LH; Home Ortiz, JM; Vargas, R; Mantovani, JRS; Romero, R; Catalao, JPS
Scheduling of mobile charging stations with local renewable energy sources (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Aktar, AK; Tascikaraoglu, A; Catalao, JPS
Resilience improvement of multi-microgrid distribution networks using distributed generation (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Davoud Baghbanzadeh; Javad Salehi; Farhad Samadi Gazijahani; Miadreza Shafie-khah; João P. S. Catalão

Ver todas (20)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 02:39:40 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico