Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > IMAGE - students' leadership in a project development

IMAGE - students' leadership in a project development

Título
IMAGE - students' leadership in a project development
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2006
Autores
Mário Oliveira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Daniel Mendes
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbedo Magalhães
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-8
34th SEFI Annual Conference: Engineering Education and Active Students
28 June 2006 through 1 July 2006
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-FDV
Abstract (EN): Several discussions concerning the improvement of engineering students' learning process take place. The use of Active Learning tools is grabbing the attention of the pedagogical community as an answer to the recent education process requirements for the new century. A debut-mother project named PESC (To Project, To Undertake, To Know How to Achieve) aimed to fulfil these needs by involving students in a hands-on experience. Within this framework, the development of an industrial engineering and management game (IMAGE) was conducted. PESC initiative shows some similarities with CDIO (Conceiving-Designing-Implementing-Operating). However, the authors consider that this framework needs to be improved addressing other important attributes such as the capacity of identifying, evaluating and formulating problems beforehand. The argument is that PESC fulfils these requirements, based on the creation of multidisciplinary working teams under the students' leadership. Work organization and control were vital to the accomplishment of the proposed task. The project key success factors were the establishment of a direct communication and of ambitious assignments that would challenge the whole group. Moreover, detailed task scheduling, weekly meetings and weekly progress reports were implemented by the leaders. These steps induced team work, dynamism, competition and responsibility on the students, enabling the fulfilment of the ambitious deadlines.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-09 às 23:37:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico