Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Usability Evaluations Focused on Children with Down Syndrome: A Systematic Literature Review

Usability Evaluations Focused on Children with Down Syndrome: A Systematic Literature Review

Título
Usability Evaluations Focused on Children with Down Syndrome: A Systematic Literature Review
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Lizie Sancho Nascimento
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nelson Zagalo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ana Margarida Pisco Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 342-349
21st Congress of the International Ergonomics Association (IEA 2021)
Virtual conference, 13 a 18 de junho de 2021
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-11X
Resumo (PT):
Abstract (EN): A previous literature review indicated the lack of studies about how to develop accessible games for children with Down syndrome and evaluate their interfaces. With that in mind, the research team decided to do a new one focusing only on finding usability methods that can be applied with this specific audience regarding their safety and their conditions. Therefore, this analysis used the Cochrane methodology organized into: research question, location and selection of the study, critical evaluation of the studies, data analysis, and content analysis. In total, 22 articles were selected from Scopus and Web of Science, in which the observational analysis method was the most used one, maybe because it does not require the user to communicate verbally a lot nor to remember his entire journey. Other methods found were heuristic evaluation, interview, focus group, and questionnaires. Some initiatives must be mentioned such as the research of Lazar et al. which used the assistance of an illustrator to help the volunteers in expressing their ideas during a workshop, and finally, the review permitted to create a list of precautions and recommendations before and during a test with children with Trisomy 21. © 2021, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-05 às 19:11:56 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico