Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Lower bound shakedown limit analysis of slab railway tracks: numerical approach

Lower bound shakedown limit analysis of slab railway tracks: numerical approach

Título
Lower bound shakedown limit analysis of slab railway tracks: numerical approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
António Silva Cardoso
(Autor)
FEUP
Patrícia Lopes
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus
INSPEC
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): A procedure for analyzing the shakedown limit load of non-ballasted railway tracks is presented. The shakedown theory is formulated based on the Melan’s shakedown lower bound theorem for frictional soils, i.e., adopting the Mohr–Coulomb yielding criteria. The shakedown analysis is enlarged regarding the solutions presented by other authors by incorporating the at-rest stress state in the ground. The 3D cyclic stresses induced by the train passage are computed using an efficient numerical model based on the 2.5D approach. The designed model is then used to perform a numerical study where it is concluded that the increase in the train speed up to the critical speed of the track-ground system is responsible for a significant decrease in the shakedown limit load. Moreover, it is shown that neglecting the at-rest stress state in the ground gives rise to a strong underestimation of the shakedown limit load and that train geometry plays a relevant role in the estimation of the shakedown limit load. © Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2020.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Modelação 2.5D MEF-PML de vibrações induzidas em túneis (2018)
Artigo em Revista Científica Nacional
Pedro Alves Costa; António Silva Cardoso; Patrícia Lopes; Rui Calçada
VIBRAÇÕES NO INTERIOR DE EDIFÍCIOS DEVIDO AO TRÁFEGO FERROVIÁRIO SUBTERRÂNEO. VALIDAÇÃO EXPERIMENTAL DE UM MODELO NUMÉRICO ABRANGENTE (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Pedro Alves Costa; Patrícia Lopes; Rui Calçada; António Silva Cardoso
Validação experimental de um modelo numérico para previsão de vibrações induzidas em edifícios por tráfego ferroviário em túneis (2019)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Pedro Alves Costa; Patrícia Lopes; Jesús Fernandez; Rui Calçada; António Silva Cardoso
Mitigação de vibrações induzidas por tráfego ferroviário em túneis através de soluções de laje flutuante (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Pedro Alves Costa; Rui Calçada; António Silva Cardoso; Patrícia Lopes
Vibrations in bildings due to railway traffic in tunnels: modelling strategies and influence of soil stifness (2015)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pedro Alves Costa; Patrícia Lopes; Rui Calçada; António Silva Cardoso

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-25 às 04:58:08 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico