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Minimum-time path following in highly redundant electric vehicles

Título
Minimum-time path following in highly redundant electric vehicles
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
De Castro, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tanelli, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rui Esteves Araújo
(Autor)
FEUP
Savaresi, SM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 3918-3923
19th IFAC World Congress on International Federation of Automatic Control, IFAC 2014
24 August 2014 through 29 August 2014
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-5K8
Abstract (EN): Autonomous vehicles are becoming a reality that in the next future will most probably start populating everyday roads. Such vehicles can, on the one hand, increase safety through automated driving, and, on the other, be a means of transportation also for people with disabilities who cannot move alone on commercial cars. Within this class of vehicles, mechanical layouts that allow an actuator redundancy coupled with electric propulsion appear particularly interesting, as they make it possible to design motion controller that can optimally blend multiple objectives, both dynamic, safety and driver-oriented. This paper considers such setting and concentrates on the design of a path-following algorithm with minimum-time features, with the aim of combining performance and energy-oriented optimization of the vehicle motion. The effectiveness of the approach is assessed by means of simulation tests carried out on the CarSim vehicle simulation environment. © IFAC.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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