Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Implementing flipped classroom in History: the reactions of eighth grade students in a portuguese school

Implementing flipped classroom in History: the reactions of eighth grade students in a portuguese school

Título
Implementing flipped classroom in History: the reactions of eighth grade students in a portuguese school
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Vieira, Helena
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, Cláudia Pinto
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Indexação
DOAJ
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação
Outras Informações
Abstract (EN): Despite the difficulties of integrating every student, every teacher and every school in the digital revolution of the 21st century, there are new tendencies in education using digital technology that are trying to change the everyday life in schools. The Flipped Classroom is one of them. This is a blended learning model that reverses the traditional teaching learning model, putting the student in focus, using digital technology (or not) to learn the contents for homework, usually in small videos, and spend the class time in the application of resources, usually in motivating activities. Following this path, this paper is the result of a case study that we performed in the school year of 2015/2016, with about 80 students, with average ages of 13, in the classroom of History. To complete this experience, we planned an inverted History class, pursuing the main ideas of this methodology, using apps installed in the students¿ personal mobile phones and asking students to develop some activities during the class and after the end of class time. The outcome of this case study aims to be a contribution to the idea that Flipped Classroom can be an innovative strategy that reinforces the dialogues between Historical Education and the use of ICT, as well as an original and well-succeeded methodology in History teaching.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
ClaudiaPRibeiro_Implementing 1480.32 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Under a cloak of terror: violence and armed conflict in Europe (2022)
Capítulo ou Parte de Livro
Ribeiro, Cláudia Pinto; Alves, Luís Alberto Marques; Vieira, Helena; Moreira, Ana Isabel; Martins, Diana; Magalhães, Daniela ; Lopes, Lara
The historical learning for a culture of democracy, coexistence and cooperation (2023)
Capítulo ou Parte de Livro
Ribeiro, Cláudia Pinto; Alves, Luis Alberto Marques ; Vieira, Helena; Moreira, Ana Isabel; Martins, Diana; Magalhães, Daniela; Lopes, Lara
Vamos ao Museu? : museus pedagógicos pela Europa (1930-1940) (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ribeiro, Cláudia Pinto; Vieira, Helena Isabel Almeida
Investigar, intervir e preservar : caminhos da história da educação luso-brasileira / XI Congresso Luso-Brasileiro da História da Educação (2016)
Livro de Atas de Conferência Internacional
Alves, Luís Alberto Marques ; Ribeiro, Cláudia Pinto; Pintassilgo, Joaquim ; Manique, Carlos; Azevedo, Rodrigo; Vieira, Helena; Namora, Alda
Epistemologias e Ensino da História / XVI Congresso das Jornadas Internacionais de Educação Histórica (2017)
Livro de Atas de Conferência Internacional
Ribeiro, Cláudia Pinto; Vieira, Helena; Barca, Isabel ; Alves, Luís Alberto Marques; Pinto, Helena; Gago, Marília
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-15 às 17:53:39 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico