Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Moving path following control of constrained underactuated vehicles: A nonlinear model predictive control approach

Moving path following control of constrained underactuated vehicles: A nonlinear model predictive control approach

Título
Moving path following control of constrained underactuated vehicles: A nonlinear model predictive control approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
R. Praveen Jain
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Andrea Alessandretti
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Borges de Sousa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-10
AIAA Information Systems-AIAA Infotech at Aerospace, 2018
8 January 2018 through 12 January 2018
Indexação
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-T0N
Resumo (PT):
Abstract (EN): This paper addresses the design of a stabilizing continuous time sampled-data Nonlinear Model Predictive Control (NMPC) law to solve the Moving Path Following (MPF) motion control problem for constrained under-actuated robotic vehicles. In this scenario, the robotic vehicle is tasked to converge to a desired geometric path, expressed with respect to a moving frame of reference, while satisfying the actuation constraints. This control problem is addressed in the NMPC framework. Specifically, first a suboptimal Lyapunov-based nonlinear auxiliary control law is designed to solve the MPF problem. Then, the latter is used for the design of a suitable terminal set and terminal cost of the MPC controller to enforce closed-loop guarantees. Exploiting the properties of the auxiliary control law, we show that for a suitable selection of the input constraints, the terminal set can be removed, resulting in a global region of attraction of the proposed controller. Simulation results are provided to illustrate the proposed control strategy. © 2018 by Antonio Pedro Aguiar. Published by the American Institute of Aeronautics and Astronautics, Inc., with permission.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-21 às 08:42:22 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico