Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A Recommender Model of Teaching-Learning Techniques

A Recommender Model of Teaching-Learning Techniques

Título
A Recommender Model of Teaching-Learning Techniques
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Mota, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de Carvalho, CV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 435-446
18th EPIA Conference on Artificial Intelligence (EPIA)
Univ Porto, Fac Engn, Porto, PORTUGAL, SEP 05-08, 2017
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-YK7
Abstract (EN): Learning contents creation supported on computer tools has triggered the scientific community for a couple of decades. However, teachers have been facing more and different challenges, namely the emergence of other delivery learning approaches besides the traditional educational settings, the diversification of the student target population, and the recognition of different ways of learning. In education domain, diverse recommender systems have been developed so far for recommending learning activities and more specifically, learning objects. This research work is focused on teaching-learning techniques recommendation to assist teachers by providing them recommendation about which teaching-learning techniques should scaffold teaching-learning activities to be carried out by students. This paper presents a recommender model sustained in diverse elements, namely, a hybrid recommender system, an association rules mechanism to infer possible combinations of teaching-learning techniques, and collaborative work among several actors in education. An evaluation is carried out and the preliminary results are very encouraging, revealing that teachers seem very enthusiastic and motivated to rethink their teaching-learning techniques when designing teaching-learning activities.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The learning design in education today: Putting pedagogical content knowledge into practice (2012)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
azevedo, i; mota, d; de carvalho, cv; carrapatoso, e; reis, lp
OTILIA - An Architecture for the Recommendation of Teaching-Learning Techniques Supported by an Ontological Approach (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mota, D; de Carvalho, CV; reis, lp
Fostering Collaborative Work between Educators in Higher Education (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
mota, d; de carvalho, cv; reis, lp
Cross-Artefacts for the Purpose of Education (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
mota, d; reis, lp; de carvalho, cv
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 22:28:52 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico