Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Sustainable development and its connection to teaching geoethics

Sustainable development and its connection to teaching geoethics

Título
Sustainable development and its connection to teaching geoethics
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016-12-31
Autores
Joana Torres
(Autor)
Outra
M. L. Vasconcelos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
S. Moutinho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: EpisodesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 39 3
Páginas: 509-517
ISSN: 0705-3797
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-7BE
Abstract (EN): The decade of Education for Sustainable Development (ESD) ended in January 2015 but to some extent this subject remains unknown to many Portuguese citizens. Geoethics has strong links to the three pillars of Sustainable Development (environmental, economic and social) and is evolving rapidly, but the public understanding of its relationship to Sustainable Development is rather poor and the subject is even neglected in Portuguese classrooms. The environmental pillar was undoubtedly the ESD component that has been more widely implemented in Portuguese school classrooms. Nonetheless, the economic and social pillars of ESD require further thought and concern. Indeed, experts in the field found several difficulties in their attempt to integrate ESD into academic programs. For the purpose of analysing the links between knowledge related to ESD and Geoethics Teaching, an interview-based survey was undertaken with 187 Portuguese citizens. As the results showed a very low knowledge of ESD but a possible linkage with Geoethics Teaching, eight interviews were conducted with basic and secondary science teachers. The purpose of this study is to highlight the possibility of teaching Geoethics throughout the Geoscience Curriculum. Otherwise, the valuable contribution that Geoethics has to offer to Sustainable Development may be lost.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Geoethics in the Context of Sustainability and its teaching across the curriculum (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Vasconcelos; J. Torres; M. L. Vasconcelos; S. Moutinho

Da mesma revista

Definition of the Portuguese frameworks with international relevance as an input for the European geological heritage characterisation (2005)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Brilha, J; Andrade, C; Azeredo, A; Barriga, FJAS; Cachao, M; Couto, H; Cunha, PP; Crispim, JA; Dantas, P; Duarte, LV; Freitas, MC; Granja, HM; Henriques, MH; Henriques, R; Lopes, L; Madeira, J; Matos, JMX; Noronha, F; Pais, J; Picarra, J...(mais 6 autores)
Non-formal secondary students¿ education to develop environmental insight (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, T; Clara Vasconcelos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-15 às 04:51:47 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico