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Comparison of Various Operational Statuses of PIEV Aggregators with Home-Charged EVs and Parking Lots

Título
Comparison of Various Operational Statuses of PIEV Aggregators with Home-Charged EVs and Parking Lots
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Neyestani, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Damavandi, MY
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Shafie Khah, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
IEEE PES General Meeting
National Harbor, MD, JUL 27-31, 2014
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-A3G
Abstract (EN): Emerging technologies arising in modern power systems have propelled the presence of new agents to manipulate these facilities. Participation of plug-in electric vehicles (PIEVs) in the electricity market is one of the main issues in this environment. PIEV participation in market place can affect the agent's strategy. Therefore, this paper investigates two states of power system where individual aggregators participate in the power market on behalf of home-charged PIEVs and parking lots (PLs) separately, as well as the coordinated version of the problem. Several scenarios are developed for deriving specific characteristics of PIEVs in home levels and in PLs. An optimization model is built and solved using mixed integer linear programming. The results are produced to suggest the optimum procedure for an aggregator to whether take the authority of home-charging PIEVs and PLs individually or coordinately.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
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