Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The supplier's side of outsourcing: Taking over activities and blurring organizational boundaries

The supplier's side of outsourcing: Taking over activities and blurring organizational boundaries

Título
The supplier's side of outsourcing: Taking over activities and blurring organizational boundaries
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Baraldi, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Proenca, JF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teresa Proença
(Autor)
FEP
de Castro, LM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 43
Páginas: 553-563
ISSN: 0019-8501
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-GWE
Abstract (EN): Since most of the literature on outsourcing focuses only to the buying (outsourcing) company, this paper aims to highlight the supplier's side from a relational perspective. The paper stresses the importance of business relationships between suppliers of outsourced activities and their customers. The paper's purpose is specified in two research questions: (1) how is value created within outsourcing and (2) how does the supplier interact with the outsourcing company? Our method relies on an in-depth qualitative case study of Logoplaste, a Portuguese packaging company which supplies large consumer goods manufacturers through complex outsourcing activities. Our analysis identifies three key dimensions of outsourcing relationships: (1) value co-creation via inter-firm coordination (as opposed to unilateral externalization of activities); (2) mutual dependence between supplier and customer due to the supplier's taking over activities; and (3) the blurring of organizational boundaries because of mutual dependence. These dimensions manifest themselves, even though in different degrees, after the initiation of any outsourcing relationship: these variables are new to the literature on outsourcing, which focuses on the ex ante dimensions that influence the customer's pre-relational choices such as "make or buy" and relationship type.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Transition from Products to Solutions: External Business Model Fit and Dynamics (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fabiana Ferreira, João Proença, Robert Spencer and Bernard Cova
The Trasition from Products to Solutions: External Business Model Fit and Dynamics (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fabiana Ferreira, João Proença, Robert Spencer and Bernard Cova
The transition from products to solutions: External business model fit and dynamics (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Holanda Ferreira, FNH; João Proença; Spencer, R; Cova, B
Network Pictures and Supplier Management: An Empirical Study (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Roseira; Carlos Brito; David Ford
Managing interdependencies in supplier networks (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Roseira; Carlos Brito; Henneberg, SC

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-25 às 17:45:44 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico