Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Managing and Assessing Group Work from a Distance

Managing and Assessing Group Work from a Distance

Título
Managing and Assessing Group Work from a Distance
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Pereira, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 27-34
44th Annual Frontiers in Education Conference, FIE 2014
22 October 2014 through 25 October 2014
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-EFX
Abstract (EN): Group work is an essential activity during both graduate and undergraduate formation. Students develop a set of skills, and employ criticism which helps them to better handle future interpersonal situations. There is a vast theoretical literature and numerous case studies about group work, but we haven't yet seen much development concerning the assessment of individual group participants. It is not always easy to have the perception of each student contribution to the whole work. Nevertheless, more than frequently, the assessment of the group is transposed to each group participant, which in turn results in each student having the same final mark. We propose and describe a tool to manage and assess individual group work taking into account the amount of work, interaction, quality, and the temporal evolution of each group participant. The module features the possibility to create two types of activities: collaborative or cooperative group work. We describe the conceptual design of our tool and present the two operating modes of the module, which is based on events, alerts and conditions. We then describe the methodology for the assessment in the two operating modes and how these two major approaches can be deployed through our module into pedagogical situations.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 05:58:04 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico