Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A three dimensional train-structure interaction methodology: Experimental validation

A three dimensional train-structure interaction methodology: Experimental validation

Título
A three dimensional train-structure interaction methodology: Experimental validation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia estrutural
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-D5M
Abstract (EN): A wheel-rail contact method for analyzing the train-structure nonlinear interaction that takes into account the wheel and rail geometry is proposed in this article. The presented formulation is divided into three main parts: 1) the geometric problem consisting of the detection of the contact point and the calculation of all the geometric variables needed for determining the contact forces; 2) the normal contact problem in which the forces are determined based on the Hertz nonlinear theory; 3) the tangential contact problem in which the forces are calculated using the rolling friction laws proposed by Kalker. Most of the existing methods treat the contact forces in the normal and tangential directions as external forces, whereas the present formulation uses a contact element that takes into account the constitutive behaviour in the contact interface. The constraint equations that relate the displacements of the vehicle and structure are imposed using a direct method. The proposed method is validated using the results obtained in an experimental test consisting of a railroad car running over a rolling stock plant subjected to a lateral deviation. © Civil-Comp Press, 2014.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Dynamic stability of trains moving over bridges subjected to seismic excitations (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pedro Aires Montenegro; Rui Calçada; Nelson Vila Pouca
A wheel-rail contact model pre-processor for train-structure dynamic interaction analysis (2012)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pedro Aires Montenegro; Rui Calçada; Nelson Vila Pouca
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 06:03:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico