Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS

NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS

Título
NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Torres,
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vasconcelos, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Amador,
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 461-468
13th International Multidisciplinary Scientific Geoconference, SGEM 2013
Albena, BULGARIA, JUN 16-22, 2013
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-68F
Abstract (EN): Student knowledge of Nature of Science (NOS) is an important and critical issue to their understanding of science, as well as to the development of scientific literacy. In the same way, the ability to use and generate models is central to scientific literacy and to the learning of science. Having this in mind, and recognizing that teachers' views and practices strongly influence students' learning, we intended to evaluate Portuguese prospective science teachers' (PPST) views of Nature of Science (NOS), models and earth structure models. A questionnaire, focused on those aspects, was applied to 19 prospective science teachers at the University of Porto. In general, the majority of the participants revealed correct perceptions about those issues. However, some inconsistences and alternative conceptions were found.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 17:13:30 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico