Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > How Students and Teachers React to an AR free Puzzle Game: preliminary tests

How Students and Teachers React to an AR free Puzzle Game: preliminary tests

Título
How Students and Teachers React to an AR free Puzzle Game: preliminary tests
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Diana Urbano
(Autor)
FEUP
Maria De Fátima Chousal
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 852-855
IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Tallinn Univ Technol, Tallinn, ESTONIA, MAR 18-20, 2015
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciência da Informação ; Ciências Tecnológicas > Engenharia
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-TNB
Abstract (EN): This Work in Progress (WIP) paper analyzes the motivation of high school students and teachers to use a free online Augmented Reality (AR) application as a tool for learning/teaching basic concepts of direct-current (dc) circuits. The work also analyzes how students predict, observe and explain phenomena, such as open/closed circuit and parallel and series components. The results show that such an application is considered to be illustrative of the AR technology, easy to use and motivating to learn and to teach dc circuits. The results also support the idea that, with this application, students' difficulties and misconceptions can be easily detected and clarified. The authors believe that such tool has great potential in the context of the modern teaching and learning methodologies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

An Attempt to Identify Meaningful Descriptors of Handgrip Strength Using a Novel Prototype: Preliminary Study (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Diana Urbano; Maria Teresa Restivo; Teresa Amaral; Paulo Abreu; Maria de Fátima Chouzal
Usefulness of remote experiments (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Diana Urbano; Maria de Fátima Chouzal; Maria Teresa Restivo
Hi kids: That's funny! Mechanics 3D Virtual lab (2015)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Maria Teresa Restivo; Diana Urbano; Maria de Fátima Chouzal
Feeling the Elastic Force with a Haptic Device A learning experience with K12 and first year engineering students (2015)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Diana Urbano; Maria de Fátima Chouzal; Maria Teresa Restivo
Experimental Training in Engineering (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Diana Urbano; Marques, JC; Maria de Fátima Chouzal; Maria Teresa Restivo; Andreatta da Costa, L

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 00:49:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico