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Route planning for electric buses: a case study in Oporto

Título
Route planning for electric buses: a case study in Oporto
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Deborah Perrotta
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jose Luis Macedo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Freire de Sousa
(Autor)
FEUP
Zafeiris Kokkinogenis
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bernardo Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joao L Afonso
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1004-1014
16th Meeting of the Euro-Working-Group-in-Transportation
Porto, PORTUGAL, SEP, 2013
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-GME
Abstract (EN): This paper intends to analyze the performance of an electric bus for three different routes in the city of Oporto. The objective is to study the correlation between the type of route a bus travels and the amount of energy it spends in performing it. Besides energy, the potential of the recovering part of it through regenerative braking will also be discussed. It is expected that long and demanding routes, e.g. those encompassing meandering paths, will make the bus use more energy. To accomplish these objectives, a simulation platform was built upon both a nanoscopic representation of the electrical bus and its microscopic interaction with the road traffic network while performing different journeys through specific routes. Simulation results are compared and discussed, as well as are directions for future work identified. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of Scientific Committee
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: rossetti@fe.up.pt
Nº de páginas: 11
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