Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Assessment of Real-Time Tariffs for Electric Vehicles in Denmark

Assessment of Real-Time Tariffs for Electric Vehicles in Denmark

Título
Assessment of Real-Time Tariffs for Electric Vehicles in Denmark
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Soares, T
(Autor)
Outra
Fonseca, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Morais, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ramos, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sousa, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-38D
Abstract (EN): The charging behavior of electric vehicles (EVs) is a key concern to system operators and retailers given a massive adoption these resources. System operators and retailers may profit from the handling of EVs as flexible loads. The former has interest to move their charging into periods without congestion and voltage problems. Similarly, the latter wants them to only charge at periods when energy is cheaper. This paper addresses the problem by modelling a real-time tariff to encourage flexible EVs charging behavior. More precisely, different tariffs are modelled based on the relation between wind power generation, load consumption and spot price, while assuming Denmark as showcase. The EVs behavior entails three different patterns and a socioeconomic term that defines the anxiety of EVs users' to be responsive to the tariffs. An important conclusion is that a proper real-time tariff design can reduce the energy costs for the retailer and EVs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-13 às 09:21:19 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico