Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Railway slab vs ballasted track: A comparison of track geometry degradation

Railway slab vs ballasted track: A comparison of track geometry degradation

Título
Railway slab vs ballasted track: A comparison of track geometry degradation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
Charoenwong C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
David Connolly
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Peter Woodward
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Romero
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro Galvin
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 378 131121
ISSN: 0950-0618
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
ScienceDirect (Elsevier)
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-7T1
Abstract (EN): Concrete slab railway tracks typically have higher initial capital costs yet lower operational costs in comparison to ballasted tracks. One reason for the elevated operational costs on ballasted lines is the need for more frequent maintenance (e.g. tamping to maintain track geometry). Therefore on higher linespeed routes where maintenance windows are limited, concrete slab track is a common choice of trackform. In contrast, on lower linespeed routes it's common to opt for ballasted track structures. However, the speed ranges at which the two different trackforms are most suitable has received limited scientific analysis. Therefore this paper aims to investigate the train-induced differential settlement of ballast and non-ballasted tracks, considering typical modern intercity (200 km/h) and high speed (300 km/h) lines. Vertical railway track geometry is the metric used to analyse maintenance requirements. This is because it defines the longitudinal level of railway tracks and is a common metric used for the scheduling of track maintenance. First a novel numerical model is presented capable of computing track geometry deterioration due to repeated load passages. The model is then validated for both ballast and concrete slab tracks. Finally it is used to study the differential settlement of both track structures at the two train speeds. It is shown that the ballasted track exhibits higher train-induced differential settlement compared to the slab and at higher linespeeds the degradation of track geometry is increasingly pronounced for the ballasted track.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The influence of the thickness of the walls and their properties on the treatment of rising damp in historic buildings (2010)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Torres, I; Vasco Peixoto De Freitas
Study of strengthening solutions for glued-laminated wood beams of maritime pine wood (2009)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alfredo S Ribeiro; Abilio M P de Jesus; Antonio M Lima; Jose L C Lousada
Physical characterization and compression tests of one leaf stone masonry walls (2012)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Almeida, C; Paulo Guedes, JP; Arede, A; Costa, CQ; Costa, A
Out-of-plane behavior of masonry infilled RC frames based on the experimental tests available: A systematic review (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Furtado, A; Rodrigues, H; António Arêde; Humberto Varum
Mortar with wood waste ash: Mechanical strength carbonation resistance and ASR expansion (2013)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Telma Ramos; Ana Mafalda Matos; Joana Sousa Coutinho

Ver todas (112)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-15 às 14:31:18 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico