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The use of AI in government and its risks: lessons from the private sector

Título
The use of AI in government and its risks: lessons from the private sector
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Santos, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Brandão, Amélia
(Autor)
FEP
Popoli, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Outras Informações
ID Authenticus: P-016-TX7
Abstract (EN): PurposeThis study aims to understand the perceived emotions of human-artificial intelligence (AI) interactions in the private sector. Moreover, this research discusses the transferability of these lessons to the public sector.Design/methodology/approachThis research analysed the comments posted between June 2022 and June 2023 in the global open Reddit online community. A data mining approach was conducted, including a sentiment analysis technique and a qualitative approach.FindingsThe results show a prevalence of positive emotions. In addition, a pertinent percentage of negative emotions were found, such as hate, anger and frustration, due to human-AI interactions.Practical implicationsThe insights from human-AI interactions in the private sector can be transferred to the governmental sector to leverage organisational performance, governmental decision-making, public service delivery and the creation of economic and social value.Originality/valueBeyond the positive impacts of AI in government strategies, implementing AI can elicit negative emotions in users and potentially negatively impact the brand of private and government organisations. To the best of the authors' knowledge, this is the first research bridging the gap by identifying the predominant negative emotions after a human-AI interaction.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 21
Documentos
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