Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Pedagogical approaches in hands-on technology-based entrepreneurship courses: an exploratory comparative study

Pedagogical approaches in hands-on technology-based entrepreneurship courses: an exploratory comparative study

Título
Pedagogical approaches in hands-on technology-based entrepreneurship courses: an exploratory comparative study
Tipo
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Catarina Maia
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro Vilarinho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Claro
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 14-15
2nd International CAL4INO Conference
Porto, Portugal, May 30-31, 2013
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências políticas > Políticas públicas > Políticas tecnológicas ; Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão > Gestão de tecnologia ; Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão > Gestão da inovação
Outras Informações
Abstract (EN): Currently, several technology-based entrepreneurship courses are being offered to non-business audiences, such as scientists. Their pedagogical approaches frequently rely on the case method. However, entrepreneurship education is more impactful when working with real technologies to address real problems. This is the case of some courses, in which scientists explore possible products, business models and commercialization roadmaps. To understand current practices in hands-on technology-based entrepreneurship education, we analyze four such courses. Students work with real technologies, identify real life problems and pursue technology-based solutions. The pedagogical approaches drive them through multiple iterations on solutions and business models, using in- formation from prospective users and customers. However, the courses do not start at the same stage of product or technology development, and do not have the same deliverables. We analyze their methodologies, durations, target audiences, learning tools, and final deliverables, so a foundation can be set to understand best practices in this area.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Pedagógica
Nº de páginas: 1
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Transitioning from opportunity framing to pre-organization in academic new ventures (2012)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Paulo Sousa; João Claro
Developing an ecosystem for technology commercialization (2013)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Stephen K. Markham; Pedro M. Vilarinho; João Claro; Angus I. Kingon
Investigação Operacional e Comercialização de Tecnologia (Sessão Plenária) (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
João Claro
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-21 às 02:40:27 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico