Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Influence of Service Quality on the Consulting Relationship

The Influence of Service Quality on the Consulting Relationship

Título
The Influence of Service Quality on the Consulting Relationship
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Rodrigues, MA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Proença
(Autor)
FEP
Pereira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 13 Special Issue
Páginas: 95-124
ISSN: 2182-9306
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-TY5
Abstract (EN): This study aims to understand the influence of the quality of service in the consulting relationship and the interaction between the service provider and the client. Specifically, we aim to understand whether the quality of the service provided affects customer satisfaction and whether, consequently, a long-term relationship develops between the parties, reflecting on customer loyalty, trust, and commitment. Data collected from 107 client companies of consulting services were analyzed using the structural equation model and SmartPLS software. Results allow us to understand that the process's soft quality and the results' quality are the main determinants of customer satisfaction. The satisfaction derived from the quality of the consultancy service proves to be a great driver for the client of the consultancy relationship in terms of loyalty, trust, and commitment. This study uses the INDSERV model as a basis for quality analysis and includes several dimensions treated in other studies separately as determinants of satisfaction. It is suggested that managers promote the development of positive interactions during the service provided and facilitate the service alignment with the specific customer requirements. An empathetic attitude on the part of the consultants, advice adjusted to the client's needs, and the prompt resolution of any constraints allow an optimistic perspective about the consultancy firm, favoring the long-term relationship with the client.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 30
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Value Co-Creation and Sustainability: A systematic literature review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Almeida, RP; João Proença; Ferreira, FNH
Marketing and Digital Business (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Remondes, J; Pineiro, MT; Barbosa, B
Luxury Marketing Challenges and Opportunities in the Digital Era (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Barbosa, B; Remondes, J; Teixeira, S
Digital Media Influencers: A Systematic Literature Review (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Lima, FA; Amélia Brandão
The Relationship between Non-Profit Organizations and Portuguese Companies: An exploratory study. (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Reis, AB; Barbosa, B; Marques, J

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-03 às 07:43:59 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico