Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learning and the experience of social, civic, and political participation in old age

Learning and the experience of social, civic, and political participation in old age

Título
Learning and the experience of social, civic, and political participation in old age
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Teresa Alves Martins
(Autor)
FADEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Arriscado Nunes
(Autor)
ICBAS
Dias, Isabel
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 72 4
Páginas: 401-421
ISSN: 0741-7136
Editora: SAGE
Indexação
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): espite the increase in life expectancy and the intensification of research with older populations, little is known about the relation between adult learning and engagement in social, civic, and political participation experiences. In this study, we interviewed 18 older adults involved in a diversity of contexts, from senior universities to civic associations or political organizations to explore whether and how these were perceived as learning experiences. Our findings reinforce the vision of social, civic, and political participation as learning experiences with a strong intergenerational component, where teaching and learning coexist. Participants recognize gains in a variety of knowledge and skills, from the more technical to the more interpersonal/social and political. Previous educational background and the lack of learning opportunities in old age are recognized as barriers to participation. Therefore, social, civic, and political participation clearly seems to transcend the strictly feel good and/or recreational perspective, emerging as valid adult education experiences.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
401-421 657.28 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Etnografia online sobre uma associação de pessoas reformadas em Portugal: o Facebook como meio de participação política em tempo de pandemia (2022)
Artigo em Revista Científica Nacional
Teresa Alves Martins; João Arriscado Nunes; Dias, Isabel ; Isabel Menezes

Da mesma revista

The activist craft: learning processes and outcomes of professional activism (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Luísa Costa; Henrique Vaz; Isabel Menezes
Motivational profiles of adult learners (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Rothes; Marina Serra de Lemos; Teresa Gonçalves
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-15 às 20:30:21 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico