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Towards Smart Railways: A Charging Strategy for On-Board Energy Storage Systems

Título
Towards Smart Railways: A Charging Strategy for On-Board Energy Storage Systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Vítor A. Morais
(Autor)
FEUP
João L. Afonso
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António P. Martins
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 33-46
1st EAI International Conference on Sustainable Energy for Smart Cities, SESC 2019
4 December 2019 through 6 December 2019
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-502
Resumo (PT):
Abstract (EN): The huge power requirements of future railway transportation systems require the usage of energy efficient strategies towards a more intelligent railway system. With the usage of on-board energy storage systems, it is possible to increase the energy efficiency of railways. In this paper, a top-level charging controller for the on-board energy storage system is proposed based on a fuzzy logic controller. As an optimization procedure to increase the energy efficiency of such charging controller, a genetic algorithm meta-heuristic is used to automatically tune the fuzzy rules weight. To validate the proposed controller, two sets of rules were defined, one considering only known rules and the other also considering all possible combinations of rules. As global results, the reduction of regenerated energy reached 30%, and the net energy consumption reduction is near 10%. © 2020, ICST Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
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