Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service

Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service

Título
Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2016
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-PRB
Abstract (EN): This chapter presents the architecture and design of enki, an Integrated Development Environment (IDE) for learning programming languages on massive open online courses (moocs). this environment can be used as a tool by a learning management system (lms) and a typical lms such as moodle can launch it using the learning tool interoperability (lti) api. student authentication tokens are passed via lti, thus integrating enki in the single sign-on domain of the academic institution. the proposed tool has a web user interface similar to those of reference ides, where the learner has access to different integrated tools, from viewing tutorial videos, to solving programming exercises that are automatically evaluated. enki uses several gamification strategies to engage learners, including generic gamifications services provided by odin and the sequencing of educational resources. the course content (videos, pdfs, programming exercises) is progressively disclosed to the learner as he successfully completes exercises. this is similar to what happens in a game, where new levels are unlocked as the previous are completed, thus contributing to the sense of achievement.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Gamification of Learning Activities with the Odin service (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Fostering Programming Practice through Games (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Yet Another Programming Exercises Interoperability Language (Short Paper) (2020)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-24 às 17:31:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico