Resumo (PT):
A vibração induzida por veículos é um problema significativo nas grandes cidades, causando um
grande impacto nas atividades humanas, conforto e saúde. Estratégias inovadoras de proteção
baseadas em cristais fónicos foram desenvolvidas recentemente. Pesquisas anteriores já
demonstraram a possibilidade de filtrar as frequências de vibração mais dominantes. O trabalho
apresentado neste artigo é uma extensão de trabalhos prévios no sentido de estudar a influência
de uma hipotética constituição em camadas do meio de propagação. Este trabalho recorre a um
modelo FEM 3D para realizar várias simulações que são implementadas com um algoritmo de
marcha no tempo muito eficiente, como foi demonstrado em trabalhos anteriores.
Abstract (EN):
Vibration induced by vehicles is a significant problem in large cities causing a major impact on
human activities, comfort and health. Innovative protection strategies based on “phononic”
crystals have recently been developed. Previous research already demonstrated the possibility
to filter the most dominant vibration frequencies. The work presented in this paper is an extension
of previously developed work in order to study the influence of a hypothetical layered structure of
the propagation medium. This work uses a 3D FEM model to perform several simulations, which
are implemented with a very efficient time-marching algorithm, as has been shown in previous
works.
Language:
English
Type (Professor's evaluation):
Scientific
No. of pages:
8