Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Towards Endowing Collaborative Robots with Fast Learning for Minimizing Tutors' Demonstrations: What and When to Do?

Towards Endowing Collaborative Robots with Fast Learning for Minimizing Tutors' Demonstrations: What and When to Do?

Título
Towards Endowing Collaborative Robots with Fast Learning for Minimizing Tutors' Demonstrations: What and When to Do?
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Cunha, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Erlhagen, W
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Sousa, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Louro, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vicente, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Monteiro, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bicho, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 368-378
4th Iberian Robotics Conference (Robot) - Advances in Robotics
Porto, PORTUGAL, NOV 20-22, 2019
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-XQS
Abstract (EN): Programming by demonstration allows non-experts in robot programming to train the robots in an intuitive manner. However, this learning paradigm requires multiple demonstrations of the same task, which can be time-consuming and annoying for the human tutor. To overcome this limitation, we propose a fast learning system - based on neural dynamics - that permits collaborative robots to memorize sequential information from single task demonstrations by a human-tutor. Important, the learning system allows not only to memorize long sequences of sub-goals in a task but also the time interval between them. We implement this learning system in Sawyer (a collaborative robot from Rethink Robotics) and test it in a construction task, where the robot observes several human-tutors with different preferences on the sequential order to perform the task and different behavioral time scales. After learning, memory recall (of what and when to do a sub-task) allows the robot to instruct inexperienced human workers, in a particular human-centered task scenario.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Towards collaborative robots as intelligent co-workers in human-robot joint tasks: What to do and who does it? (2020)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cunha, A; Ferreira, F; Sousa, E; Louro, L; Vicente, P; Monteiro, S; Erlhagen, W; Bicho, E
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-13 às 19:58:31 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico