Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Energy savings and emissions reduction of BEVs at an isolated intersection

Energy savings and emissions reduction of BEVs at an isolated intersection

Título
Energy savings and emissions reduction of BEVs at an isolated intersection
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Reddy, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Santos, PM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Kurunathan, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tovar, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 136
ISSN: 1361-9209
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-016-Y27
Abstract (EN): Improving urban dwellers quality of life requires mitigating traffic congestion, minimizing waiting delays, and reducing fuel wastage and associated toxic air pollutants. Battery-electric vehicles (BEVs) are envisioned as the best option, thanks to zero exhaust emissions and regenerative braking. BEVs can be human-driven or autonomous and will co-exist with internal combustion engine vehicles (ICEVs) for years. BEVs can help at complex intersections where traffic is saturated. However, their benefits can be reduced by poor intersection management (IM) strategies that coordinate mixed traffic configurations inefficiently. This paper studies energy savings and emissions reduction using BEVs mixed with human-driven ICEVs under eight relevant IM approaches. It shows that adding BEVs has impacts on throughput, energy consumption, waiting delays, and tail-pipe emissions that depend on the specific IM approach used. Thus, this study provides the information needed to support an optimal choice of IM approaches considering the emerging trend towards electrical mobility.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Worst-Case Response Time of Mixed Vehicles at Complex Intersections (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Reddy, R; Luis Almeida; Kurunathan, H; Gaitán, MG; Santos, PM; Tovar, E

Da mesma revista

Practitioners' perspectives on cycling equity: Bridging the gap between planning priorities (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cunha, I; Cecília Silva; Büttner, B
Mobility impacts of a new metro system with transit-oriented development features (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ibraeva, A; Correia, GHD; Cecília Silva; Antunes, AP
Improving mobility by optimizing the number, location and usage of loading/unloading bays for urban freight vehicles (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Romano Alho; João de Abreu e Silva; Jorge Pinho de Sousa; Edgar Blanco
How to combine different microsimulation tools to assess the environmental impacts of road traffic? Lessons and directions (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fontes, T.; Pereira, S.R.; Fernandes, P.; Bandeira, J.M.; Coelho, M.C.
Accessibility appraisal of land-use/transport policy strategies: more than just adding up travel-time savings (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Karst Geurs; Barry Zondag; Gerard de Jong; Michiel de Bok
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 04:03:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico