Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Innovation management capabilities in rural and urban knowledge intensive business services: empirical evidence

Innovation management capabilities in rural and urban knowledge intensive business services: empirical evidence

Título
Innovation management capabilities in rural and urban knowledge intensive business services: empirical evidence
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Fernandes, C
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, JJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Marques, CS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Título: Service BusinessImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 9
Páginas: 233-256
ISSN: 1862-8516
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-3TN
Abstract (EN): The purpose of this research involves describing and modelling the innovation management capabilities in effect at knowledge intensive business services (KIBS) firms in addition to identifying the profile of entrepreneurs when classified by location (urban vs. rural) dimensions. Our results show that KIBS innovation capabilities differ according to their location. They also demonstrate that, from the set of dimensions studied, strategy, learning and network were the dimensions that best explained KIBS innovation capabilities by location. Hence, strategy associated factors are the most important with regard to innovation activities ongoing at rural KIBS while the corresponding activities at urban KIBS are driven by factors associated with learning and networking. The study also provides recommendations for entrepreneurs seeking to refine their innovation capabilities.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 24
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Decision-Making for Location of New Knowledge Intensive Businesses on ICT Sector (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, JJ; Marques, CS; Fernandes, C

Da mesma revista

The effect of self-checkout quality on customer satisfaction and repatronage in a retail context (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Fernandes; Rui Pedroso
The Business-to-Business Relationships Dimensions in Financial Services Markets (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Proença; L. de Castro
The business-to-business relationship dimensions in financial services markets (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
proenca, jf; de castro, lm
Predicting direct marketing response in banking: comparison of class imbalance methods (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; José Luís Moura Borges
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 16:34:05 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico