Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Desenvolvimento de competências comunicativas e relacionais em português língua não materna: para o desenho de um LMOOC

Desenvolvimento de competências comunicativas e relacionais em português língua não materna: para o desenho de um LMOOC

Título
Desenvolvimento de competências comunicativas e relacionais em português língua não materna: para o desenho de um LMOOC
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2024
Autores
Morais, João
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Outeirinho, Maria de Fátima
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The potential for access and networking offered in particular by mobile technology can be put at the service of teaching and learning a non-mother tongue language through the design of a LMOOC. However, other issues must be taken into account when it comes to considering a geographically dispersed and diverse target audience, namely Portuguese as a non-mother tongue learners, in order to build a learning community. Considering diverse groups of target students, Portuguese as a Heritage language, Portuguese as a Foreign language and Portuguese as a Host language, the aim is to think how the use of LMOOCs can not only favor the development of learner’s communicative and relational skills in a plurilingual and multicultural society, but also contribute to the reinforcement of their affective bond with the language and their feeling of belonging to the linguistic and cultural community(ies) associated with the target language. Aiming to answer the question, “To what extent can mobile assisted LMOOCs favor affective ties with the target language in Portuguese as a non-mother tongue learning context?”, in this article, we will start by briefly analyzing the syllabus and language as a formal system and scrutinize in more detail cultural and emotional issues which are important to consider when designing a LMOOC. Finally, we will discuss the importance of teacher-learner and learner-learner relationships in a community generated by a LMOOC.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Language-MOOCs-and-OERs_cap 539.66 KB
Publicações Relacionadas

Do mesmo livro

Academic Language MOOCs: from needs analysis to implementation (2024)
Capítulo ou Parte de Livro
Silva, Maria de Fátima Henriques da ; Samu, Borbála; Duarte, Isabel Margarida ; Czopek, Natalia; Svobodová, Iva; Nikodinovska, Radica ; Carvalho, Ângela ; Grivcevska, Branka
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 10:39:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico