Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Portuguese Research Units and Science Communication practices: from tradition to social media

Portuguese Research Units and Science Communication practices: from tradition to social media

Título
Portuguese Research Units and Science Communication practices: from tradition to social media
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Santos D.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Zagalo N.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: ObservatorioImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 17
Páginas: 30-41
ISSN: 1646-5954
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-HA0
Abstract (EN): Science communication is an essential activity for institutions and scientists seeking to reach out to the public, find funding opportunities or career advancement. In this article, we intend to better present the reality of science communication practices in Portuguese research units. A questionnaire was drawn up and data from 124 centers were analyzed. Traditional strategies such as public events, science fairs or open days continue to be strong allies to the Portuguese scientific community, as does direct communication with journalists. But social media platforms, used by 109 of 124 respondents, are becoming fundamental. The Portuguese scientific community is experimenting with videos, animations, applications, or podcasts, suggesting that practice in science communication is becoming more demanding, specialized, and focused on finding multiple ways to reach the community.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Significance of verbal and visual cues in communicating perfume properties over the Internet (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Barbosa, B; Oliveira, Z; Chkoniya, V; Mahdavi, M
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-16 às 10:39:29 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico