Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Psychoeducational audiovisual intervention for raising awareness of suicidal risks

Psychoeducational audiovisual intervention for raising awareness of suicidal risks

Título
Psychoeducational audiovisual intervention for raising awareness of suicidal risks
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Duran, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Almeida, AMP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueiredo Braga M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Lopes, AC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021
23 June 2021 through 26 June 2021
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-G47
Abstract (EN): Digital psychoeducational interventions can be used as empowerment and literacy promotion tools, facilitating the identification of symptoms associated with mental illness. Suicide has been considered a serious public health problem, becoming more concerning when it is perceived as the only way out of any difficulties or when it results from psychiatric illness. This paper describes a study, whose aim was to assess psychoeducational intervention 40 seconds, a digital intervention within the scope of literacy in suicidal risks targeted at university students. In order to assess the intervention a workshop was run to understand its impact on participants' literacy before and after watching the audiovisual contents. Results show that there was an improvement of participants' literacy in suicide after watching the videos, which indicates 40 seconds intervention potential to promote knowledge of suicidal risks among university students.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-20 às 17:38:48 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico