Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform

Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform

Título
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Swacha, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Miernik, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: InformationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Página Final: 45
ISSN: 1343-4500
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-ZPY
Abstract (EN): E-learning tools are gaining increasing relevance as facilitators in the task of learning how to program. This is mainly a result of the pandemic situation and consequent lockdown in several countries, which forced distance learning. Instant and relevant feedback to students, particularly if coupled with gamification, plays a pivotal role in this process and has already been demonstrated as an effective solution in this regard. However, teachers still struggle with the lack of tools that can adequately support the creation and management of online gamified programming courses. Until now, there was no software platform that would be simultaneously open-source and general-purpose (i.e., not integrated with a specific course on a specific programming language) while featuring a meaningful selection of gamification components. Such a solution has been developed as a part of the Framework for Gamified Programming Education (FGPE) project. In this paper, we present its two front-end components: FGPE AuthorKit and FGPE PLE, explain how they can be used by teachers to prepare and manage gamified programming courses, and report the results of the usability evaluation by the teachers using the platform in their classes.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Poster: Students' Usability Evaluation of the FGPE Gamified Programming Learning Environment (2022)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Swacha, J; Miernik, F; Ignasiak, MS; Montella, R; De Vita, CG; Mellone, G; Ricardo Queiros; Paiva, JC; José Paulo Leal; Kosta, S
An Open-Source Gamified Programming Learning Environment (Short Paper) (2021)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F

Da mesma revista

Enhancing Wireless Sensor Network Simulators with Realistic Battery Discharge Function (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
O. Valle; C. Montez; G. Araujo; Paulo Portugal; Francisco Vasques
Enhancing wireless sensor network simulators with a realistic battery discharge function (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Valle, OT; Montez, C; Araujo, GM; Paulo Portugal; Francisco Vasques
Combining Network Coding and Retransmission Techniques to Improve the Communication Reliability of Wireless Sensor Network (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Laurindo, S; Moraes, R; Montez, C; Francisco Vasques
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-24 às 14:19:18 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico