Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Media Brokerage: Agent-Based SLA Negotiation

Media Brokerage: Agent-Based SLA Negotiation

Título
Media Brokerage: Agent-Based SLA Negotiation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Malheiro, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Burguillo, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 575-584
World Conference on Information Systems and Technologies (WorldCIST)
Univ Azores, Ponta Delgada, PORTUGAL, APR 01-03, 2015
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-ACF
Abstract (EN): Media content personalisation is a major challenge involving viewers as well as media content producer and distributor businesses. The goal is to provide viewers with media items aligned with their interests. Producers and distributors engage in item negotiations to establish the corresponding service level agreements (SLA). In order to address automated partner lookup and item SLA negotiation, this paper proposes the MultiMedia Brokerage (MMB) platform, which is a multiagent system that negotiates SLA regarding media items on behalf of media content producer and distributor businesses. The MMB platform is structured in four service layers: interface, agreement management, business modelling and market. In this context, there are: (i) brokerage SLA (bSLA), which are established between individual businesses and the platform regarding the provision of brokerage services; and (ii) item SLA (iSLA), which are established between producer and distributor businesses about the provision of media items. In particular, this paper describes the negotiation, establishment and enforcement of bSLA and iSLA, which occurs at the agreement and negotiation layers, respectively. The platform adopts a pay-per-use business model where the bSLA define the general conditions that apply to the related iSLA. To illustrate this process, we present a case study describing the negotiation of a bSLA instance and several related iSLA instances. The latter correspond to the negotiation of the Electronic Program Guide (EPG) for a specific end viewer.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Federated IaaS Resource Brokerage (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Veloso, B; Meireles, F; Malheiro, B; Burguillo, JC
Towards adaptive and transparent tourism recommendations: A survey (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Leal, F; Veloso, B; Malheiro, B; Burguillo, JC
Stream-based explainable recommendations via blockchain profiling (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Leal, F; Veloso, B; Malheiro, B; Burguillo, JC; Chis, AE; Gonzalez Velez, H
Scalable data analytics using crowdsourced repositories and streams (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Veloso, B; Leal, F; Gonzalez Velez, H; Malheiro, B; Burguillo, JC
Responsible processing of crowdsourced tourism data (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Leal, F; Malheiro, B; Veloso, B; Burguillo, JC

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-01 às 08:37:42 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico