Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > New Project Approaches in Advanced Microelectronics: The Students' Perspective

New Project Approaches in Advanced Microelectronics: The Students' Perspective

Título
New Project Approaches in Advanced Microelectronics: The Students' Perspective
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
Daniel Oliveira
(Autor)
FEUP
Américo Dias
(Autor)
FEUP
Miguel Pina
(Autor)
FEUP
Ricardo Pereira
(Autor)
FEUP
Bernardo Silva
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Almeida
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luís Malheiro
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 129-134
Proceedings of the 1st Ibero-American Symposium on Project Approaches in Engineering Education (PAEE'2009)
21-22 Jul 2009
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
Abstract (EN): This paper describes how microelectronics can be regarded as a compelling work topic among students when experienced within their own built work environment. Undergraduate students from several degree years have formed a group in which have been developing microelectronics related projects in an autonomous way. In this initiative, the topics are freely chosen by the students, mainly addressing the design of integrated circuits. For that reason, the projects entail scientific concepts with very high-degree of complexity. Nonetheless, with an outstanding enthusiasm and well-organized as a team, the students manage to surpass the lack of great knowledge in technical details. Throughout basic understanding of essential concepts, this autonomous group of students demonstrates how an extracurricular activity within an academic environment can effectively enhance productivity and motivation for working on scientific areas that are often considered interesting, yet difficult in practice. The present paper describes the key activities of the group, its organization, and the chosen strategies for the definition of a high-complexity project within distinct heterogeneous levels of knowledge and expertise among students.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-15 às 01:59:59 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico