Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Comparing CSR communication on corporate web sites in Sweden and Spain

Comparing CSR communication on corporate web sites in Sweden and Spain

Título
Comparing CSR communication on corporate web sites in Sweden and Spain
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Manuel Sá
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cristina Sousa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 9 2
Páginas: 231-250
ISSN: 1746-5265
Editora: Emerald
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
CORDIS: Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-835
Abstract (EN): Purpose - This study investigates the use of the internet by the largest companies based in Sweden and Spain to communicate their engagement in corporate social responsibility (CSR) activities. Its purpose is to analyse to what extent, if any, are there differences in the CSR communication on the web sites companies from these two countries. Design/methodology/approach - The paper examines CSR communication on the internet by companies based in Sweden and Spain. Non-parametric statistics are used to analyse some factors that influence disclosure, namely country, industry affiliation, profitability, and size. Findings - Findings suggest that in spite of the existence of a high degree of similarity between CSR communication practices, companies from Spain place social responsibility information in more prominent sections and devote more space to said information. Swedish companies are found to disclose more their codes of conduct/ethics and CSR-related press clips and published articles. Research limitations/implications - The sample is small. There may be content analysis issues associated with subjectivity in the coding process. Originality/value - It adds to the scarce research on CSR communication by companies in these countries by providing new empirical data and extends prior research comparing such practices in different international models of CSR.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Intellectual capital disclosure media in Portugal (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Castelo Branco; Catarina Delgado; Cristina Sousa; Manuel Sá

Das mesmas áreas científicas

Performance measurement and improvement in the management of bank branch networks using data envelopment analysis (1999)
Tese
Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; Robert G. Dyson; Sem Nome
Volume Uncertainty in Construction Projects: A Real Options Approach (2013)
Trabalho Académico
João Adelino Ribeiro; Paulo Jorge Pereira; Elisio Brandão
The Shadow Economy in Portugal: An Analysis Using the MIMIC Model (2013)
Trabalho Académico
Eduardo Barbosa; Samuel Pereira; Elisio Brandão

Ver todas (116)

Da mesma revista

Packaging-free practices in food retail: the impact on customer loyalty (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Barbosa, B; Shojaei, AS; Miranda, H
Exploring the psychology of price barriers in Baltic stock markets (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lobao, J; Lopes, JG
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-20 às 10:18:01 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico