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Automated operational modal analysis of a lively footbridge for tracking long term dynamic behaviour

Título
Automated operational modal analysis of a lively footbridge for tracking long term dynamic behaviour
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Tang, DH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hu, WH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teng, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Caetano, E.
(Autor)
FEUP
Cunha, A.
(Autor)
FEUP
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Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1565-1568
9th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IBAMAS)
Swinburne Univ Technol, Melbourne, AUSTRALIA, JUL 09-13, 2018
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-PZ6
Abstract (EN): A continuous dynamic monitoring system was installed at Pedro e Ines footbridge, located in Combra, Portugal, in 2007 by the CONSTRUCT/Vibest research group from the Faculty of Engineering of the University of Porto (FEUP). Such a system was further developed for research purpose by implementing an automated operational modal analysis procedure, in order to track the footbridge's long term dynamic properties and detect early structural modifications. Modal parameters are identified by automated Covariance based Stochastic Subspace Identification (SSI-COV) technique. Their variations are tracked and the influence of temperature is analyzed. With the final purpose of detecting potential structural modifications at an early stage, the Multiple Linear Regression (MLR) method is employed to effectively eliminate temperature effects. Novelty analysis on the residual errors of the MLR model is established to provide a statistical structural health index. During five years from 2007 to 2012, a clear deviation of the proposed health indicator suggests a slight long term modification of the footbridge.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
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