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Reputation-based Ranking Systems and their Resistance to Bribery

Título
Reputation-based Ranking Systems and their Resistance to Bribery
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Saude, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ramos, G
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Caleiro, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Kar, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1063-1068
17th IEEE International Conference on Data Mining (ICDMW)
New Orleans, LA, NOV 18-21, 2017
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-RK6
Abstract (EN): We study bribery resistance properties in two classes of reputation-based ranking systems, where the rankings are computed by weighting the rates given by users with their reputations. In the first class, the rankings are the result of the aggregation of all the ratings, and all users are provided with the same ranking for each item. In the second class, there is a first step that clusters users by their rating pattern similarities, and then the rankings are computed cluster-wise. Hence, for each item, there is a different ranking for distinct clusters. We study the setting where the seller of each item can bribe users to rate the item, if they did not rate it before, or to increase their previous rating on the item. We model bribing strategies under these ranking scenarios and explore under which conditions it is profitable to bribe a user, presenting, in several cases, the optimal bribing strategies. By computing dedicated rankings to each cluster, we show that bribing, in general, is not as profitable as in the simpler without clustering. Finally, we illustrate our results with experiments using real data.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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