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Mechanical behavior of inert steel slag ballast for heavy haul rail track: laboratory evaluation

Título
Mechanical behavior of inert steel slag ballast for heavy haul rail track: laboratory evaluation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019-05-14
Autores
António Viana da Fonseca
(Autor)
FEUP
Bruno Guimarães Delgado
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eduardo Fortunato
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paulo Maia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 20
Páginas: 1-10
ISSN: 2214-3912
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-M26
Resumo (PT):
Abstract (EN): The ballast mechanical behavior is one of most important aspects governing the performance and safety conditions of railway track lines. Usually comprised of natural crushed rock, the research for alternative ballast materials becomes interesting both environmentally and economically. This paper presents a comparison between aggregates of steel slag and granite by means of monotonic and cyclic triaxial tests carried out on scaled down ballast specimens. The monotonic triaxial tests were conducted at three different confining pressures to failure and to critical state. The long-term cyclic tests (at least 106 cycles) were conducted in two stress paths compatible with heavy haul loadings. The results showed that the steel slag aggregate has higher values of strength parameters compared to the granite aggregate and better long-term deformability behavior, expressed by lower degradation and particle breakage and a faster tendency for stabilization the permanent deformation.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
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