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Condition monitoring with prediction based on diesel engine oil analysis: A case study for urban buses

Título
Condition monitoring with prediction based on diesel engine oil analysis: A case study for urban buses
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Luís Andrade Ferreira
(Autor)
FEUP
José Torres Farinha
(Autor)
Outra
Hugo Raposo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Inácio Fonseca
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: ActuatorsImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 8 1
Páginas: 1-14
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-7SW
Resumo (PT):
Abstract (EN): This paper presents a case study and a model to predict maintenance interventions based on condition monitoring of diesel engine oil in urban buses by accompanying the evolution of its degradation. Many times, under normal functioning conditions, the properties of the lubricants, based on the intervals that manufacturers recommend for its change, are within normal and safety conditions. Then, if the lubricants' oil condition is adequately accompanied, until reaching the degradation limits, the intervals of oil replacement can be enlarged, meaning that the buses' availability increases, as well as their corresponding production time. Based on this assumption, a mathematical model to follow and to manage the oil condition is presented, in order to predict the next intervention with the maximum time between them, which means the maximum availability.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
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