Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Characterisation of the aerodynamic behaviour of the Grande Ravine Viaduct from prototype monitoring

Characterisation of the aerodynamic behaviour of the Grande Ravine Viaduct from prototype monitoring

Título
Characterisation of the aerodynamic behaviour of the Grande Ravine Viaduct from prototype monitoring
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Bastos, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Caetano, E.
(Autor)
FEUP
Cunha, A.
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Cespedes, X
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Arquier, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Flamand, O
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 546-563
4th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering, COMPDYN 2013
Kos Island, 12 June 2013 through 14 June 2013
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-CKP
Abstract (EN): The Grande Ravine Viaduct, at the Reunion Island, is a girder bridge crossing an abrupt volcanic breach conceived and designed by Alain Spielmann and the design office SETEC TPI [1]. The location in a zone frequently affected by typhoons and the typology of the bridge, for which limited experience existed previously in terms of description of the wind behaviour, motivated the installation of a monitoring system, in order to characterise the wind loads acting on the bridge, the corresponding aerodynamic behaviour and the structure dynamic response. The monitoring system comprehends various anemometers distributed along and outside the bridge, pressure and temperature sensors and accelerometers. In the context of a collaboration established between the Designer, ViBest/FEUP and CSTB, the data recorded by the monitoring system for a period of 3 years has been analysed, allowing the comparison between the characteristics of the wind model based on site measurements and the wind parameters defined at design stage based on numerical computational fluid dynamics and wind tunnel tests studies. In this context, it is the purpose of this paper to present and discuss preliminary results of the prototype monitoring during a 2-year period, describing in particular numerical tools implemented with the purpose of selecting relevant data, processing signals and extracting relevant effects in terms of the wind response.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-15 às 20:41:22 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico