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Real-time Augmented Reality shopping platform for studying consumer cognitive experiences

Título
Real-time Augmented Reality shopping platform for studying consumer cognitive experiences
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Stoyanova, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Goncalves, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
coelho, a
(Autor)
FEUP
Pedro Quelhas Brito
(Autor)
FEP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 194-195
2nd Experiment at International Conference (Exp at)
Coimbra, PORTUGAL, SEP 18-20, 2013
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-5KP
Abstract (EN): Augmented Reality (AR) is a technology which produces a synthesis between a computer-generated data and the physical world of a viewer while establishing 3D registration and real time interaction. Among the wide range of application of AR, its use in advertising shopping experiences has recently been embraced by advertisers due to its novelty and engaging potential. Part of a wider research aiming at understanding the impact of AR on consumer psychology, this paper presents a demo platform application developed for a real-time shopping experience for shoes and attempts to define a ground base for posterior marketing research in the field. In order to fully evaluate consumer experiences and compare with the main AR platform two other shopping applications were designed: a marker-based and a static one. The platform will assist in exploring the antecedents of consumer purchase intention and in defining metrics for measuring shopping experiences with AR.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 2
Documentos
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