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The customer’s satisfaction evaluation of Portuguese mould makers based on the ECSI approach

Título
The customer’s satisfaction evaluation of Portuguese mould makers based on the ECSI approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2008
Autores
Irene Ferreira
(Autor)
FEUP
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
J. A. Sarsfield Cabral
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Pedro Saraiva
(Autor)
FEUP
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
Outras Informações
Abstract (EN): In recent years, the European Customer Satisfaction Index (ECSI) model has become a popular way of assessing customer satisfaction. Customer satisfaction and retention are considered as key issues for organizations in today¿s competitive market place, turning it into a vital concern to achieve customer loyalty. Therefore, it was necessary to develop one reliable and independent frame-of-reference of customer satisfaction, allowing the comparison between companies within the same sector and/or that operate in the same country, or at a macroeconomic level. The ECSI model is a framework, adapted from the Swedish Customer Satisfaction Barometer and American Customer Satisfaction Index, which aims to harmonize the Customer Satisfaction Indexes (CSI) in Europe. This paper describes one approach based on the ECSI model, developed to assess the satisfaction of Portuguese injection mould customers. Two main groups of customers were studied, the Portuguese and the American injection companies, where the data was collected by a self-respondent questionnaire sent by e-mail. The ECSI models were estimated according to two main techniques, the covariance-based or hard modelling methods (sometimes called LISREL) and the componentbased techniques or soft modelling methods (e.g. Partial Least Squares). Therefore, it was possible to compare the satisfaction of the Portuguese and American customers, as well as comparing the performance of the two main techniques used to estimate the models.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
CUSTOMERS´SATISFACTION EVALUATION RPD 2008 678.75 KB
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